loading...

rahrovansanat

بازدید : 17
سه شنبه 7 فروردين 1403 زمان : 10:05

یکی از اینورترهای پرمصرف در صنعت اینورترهای تک فاز می‌باشد که در دو دسته کلی اینورتر تک فاز به تک فاز و اینورتر تک فاز به سه فاز طراحی و تولید می‌شوند. در ادامه به مهم ترین نکات در مورد اینورتر تک فاز اشاره می‌کنیم.

ولتاژ ورودی و خروجی اینورتر تک فاز، ولتاژ و برق ورودی در انواع اینورتر تک فاز، 220 ولت تکفاز و خروجی آن سه فاز است. برق شهری با ولتاژ معمولی منبع تغذیه اینورتر تک فاز است؛ به همین علت اینورتر خانگی هم نامیده میشود.

اینورتر کنترل دور موتور تک فاز، وظیفه اصلی این اینورتر کنترل دور الکتروموتور است که سرعت و میزان چرخش الکتروموتور را طی فرمول فرکانس متغیر و ولتاژ متغیر کنترل می نماید. همچنین در حین راه اندازی موتور نیز به نرم تر روشن شدن و استارت خوردن آن کمک می کند. همچنین موتورهای سه فاز برای اجرای قدرتمند تر و کارآمدتر به برق سه فاز نیاز دارند. اینورتر کنترل دور، بایستی متناسب با نیاز الکتروموتور خریداری شود، بخاطر داشته باشید که اینورتر تک فاز برای الکتروموتورهای تک فاز و الکتروموتورهای سه فاز مناسب است. اینورترهای تک فاز در بازه وسیعی از توان ها طراحی و تولید می‌شوند، به همین علت می توانند پاسخگوی نیاز انواع الکتروموتورها باشند. از این رو در کاربری های خانگی و صنعتی استفاده می‌شوند.

اینورتر تکفاز

خرید اینورتر تک فاز (راهنمای انتخاب و خرید)
در انتخاب و خرید اینورتر تکفاز به سه فاز اگر پارامتر های مهم را در نظر نگیرید، انتخاب درستی برای پاسخ به نیازهایتان نخواهید داشت. 2 فاکتور مهم در خرید اینورتر تک فاز که باید به آن توجه کنید عبارتند از:

نوع بار و دستگاه متصل به اینورتر تکفاز: دستگاه متصل به اینورتر همان بار اینورتر است. نوع بار اینورتر طیف وسیعی از پمپ ها تا موتور ها و فن ها را شامل میشود. هر بار نیازها و ویژگی های مختلفی دارند و بایستی در انتخاب و خرید اینوتر تکفاز مورد توجه قرار بگیرند.
شرایط محیطی اینورتر تکفاز: دمای محیط، رطوبت و آلودگی از مهم ترین شرایط محیط هستند که در انتخاب و خرید اینورتر تکفاز تاثیر گذار هستند. ویژگی ها و شرایط محیطی که میخواهید اینورتر تکفاز را در آن نصب کنید را کامل بررسی و تحلیل کنید و در هنگام خرید اینورتر تکفاز به آن توجه ویژه ای داشته باشید.
بررسی کاتالوگ اینورتر تکفاز: قبل از خرید، بهتر است اطلاعات کاتالوگ و یا دفترچه منوال برندها، مدل‌ها و ویژگی‌های مختلف اینورتر را جمع آوری کنید. این اطلاعات می‌توانند شامل قدرت، ولتاژ و جریان ورودی و خروجی، نوع کنترل، قابلیت‌های پیشرفته و مصرف انرژی باشند.
مقایسه قیمت‌ها: قیمت‌ها بین فروشندگان و تولیدکنندگان مختلف ممکن است متفاوت باشد. قبل از خرید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که ارزانترین گزینه همیشه بهترین گزینه نیست و باید برند و کیفیت را نیز در نظر بگیرید.
مشاوره و پشتیبانی: قبل از خرید، با فروشندگان و تولیدکنندگان تماس بگیرید و از آن‌ها مشاوره بگیرید. آن‌ها می‌توانند به شما در انتخاب مناسب‌ترین محصول بر اساس نیازها و بودجه کمک کنند. همچنین، اطمینان حاصل کنید که پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.
بررسی گارانتی و شرایط بازگشت: قبل از خرید، از فروشنده یا تولید کننده در مورد شرایط گارانتی و بازگشت کالا استعلام بگیرید. اطمینان حاصل کنید که در صورت بروز مشکلات یا نیاز به تعمیر، شما از خدمات پشتیبانی و گارانتی بهره‌مند خواهید شد.
کاربرد اینورتر تک فاز به سه فاز
سیم بندی اینورتر تکفاز

از درایو تک فاز به سه فاز تنها و تنها جهت راه اندازی و کنترل سرعت الکتروموتورهای سه فاز استفاده می گردد. از آنجایی که موقعیت و استقرار بعضی از الکتروموتورها ممکن است به نحوی باشد که دارای برق سه فاز نباشند (همانند موتورهای سه فاز در مصارف خانگی) از اینرو کمپانی های سازنده اینورتر، جهت این نوع مصارف، اینورتر تک فاز به سه فاز را ارائه نموده اند. اینورتر تکفاز به سه فاز از لحاظ ساختاری مشابه به سه فاز است، با این تفاوت که یک طبقه مبدل CONVERTER اضافه دارد. اینورتر تک فاز به سه فاز تنها در محدوده قدرتهای 0.37 کیلووات الی 4 کیلووات موجود است.

محصولات پیشنهادی:خرید اینورتر آسانسور
راه اندازی الکتروموتور سه فاز با اینورتر تکفاز
الکتروموتور القایی به دو قالب اصلی دسته بندی می شوند، موتورهای تک فاز و انواع سه فاز. موتور سه فاز برای راه اندازی نیاز به برق سه فاز دارد، حال اگر برق سه فاز در محل وجود نداشته باشد، چه باید کرد؟ اینورترها از لحاظ نوع برق مصرفی به دو گونه اینورتر تکفاز به سه فاز و اینورتر سه فاز به سه فاز تقسیم می گردند، ولی به هر حال تمامی اینورترها دارای خروجی سه فازهستند و مختص راه اندازی الکتروموتور سه فاز است. عموماً از اینورتر تک فاز به سه فاز برای کنترل سرعت و حرکت الکتروموتور سه فاز تا 5 اسب بخار استفاده می گردد، با این تفاوت که تغذیه برق ورودی اینورتر تکفاز به سه فاز ۲۲۰ ولت تکفاز می باشد. باید توجه داشت که نمیتوان از این اینورتر برای راه اندازی الکتروموتور تک فاز استفاده کرد مگر در شرایط خیلی خاص و برای کارهای سبک آن هم با برنامه نویسی خاصی که روی اینورتر انجام می شود. به عنوان مثال، اینوت نمونه ای از اینورتر تکفاز دارد که با تغییراتی میتوان برای تجهیز تک فاز هم استفاده کرد.

راه اندازی الکتروموتور سه فاز با اینورتر تکفاز

بخاطر داشته باشید که

یکی از اشکالات اینورتر تک فاز این است که در صورت راه‌اندازی برای ورودی تک فاز، تنها تا 5 اسب بخار قدرت دارند، که برنامه‌هایی را که می‌توان در آنها استفاده کرد محدود می‌کند. مشکل دیگر اینورتر تک فاز است که اگر اشتراک برق شما به سه فاز تغییر کند، این VFD ها قادر به عملکرد در یک سیستم سه فاز نیستند. اگر چه هزینه تعویض کل سیستم به برق سه فاز باعث می شود که این اتفاق اغلب رخ ندهد.

قیمت اینورتر تک فاز
قیمت اینورتر تک فاز، یکی از عوامل مهم در انتخاب اینورتر است. اینورتر های تکفاز قیمت بسیار مناسب تری نسبت به اینورترهای سه فاز دارند. به همین دلیل در توان های پایین، اینورتر تکفاز انتخاب بهتری است. اما تعیین قیمت اینورتر تکفاز تحت تاثیر عوامل مختلفی است که 4 مورد از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت درایو اینورتر تکفاز به شرح زیر است:

توان خروجی: اینورتر تکفازی که خروجی بیشتری داشته باشد به تناسب قیمت بالاتری هم دارد. هر چقدر توان خروجی مبدل تکفاز بیشتر باشد بهره وری و کارایی اینورتر هم بهتر و بیشتر میشود.
کیفیت متریال و قطعات استفاده شده: یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت اینورتر تکفاز کیفیت متریال و قطعات استفاده شده در ساخت اینورتر تکفاز است. هرچقدر کیفیت متریال و قطعات بالاتر باشد، طول عمر و عملکرد اینورتر بهتر و قیمت اینورتر تک فاز بیشتر خواهد بود.
برند اینورتر تکفاز:در ویژگی های یکسان برند بیشترین تاثیر را در قیمت دارد. برندهای محبوب و مشهور تولید کننده اینورتر، قیمت محصولات بالاتری دارند. برند های اروپایی از جمله برندهای گران در زمینه تولید اینورتر هستند.
نوع کاربری اینورتر تک فاز: نوع کاربری و شرایط محیطی اینورتر در کاهش یا افزایش قیمت اینورتر تکفاز تاثیر گذار هستند. معمولا اینورتر ها در دو دسته کلی سنگین کار و سبک کار طراحی و تولید میشوند، اینورترهای سنگین کار قیمت بالاتری دارند و در صنعت بیشتر به کار می روند.
با توجه به متغیر بودن قیمت‌ها، بهتر است اینورتر مورد نظر را بررسی کنید سپس با تولید کنندگان یا فروشندگان مستقیم تماس بگیرید تا قیمت‌های دقیق تر را بدست آورید. فروشگاه کالاصنعتی با در اولویت قرار دادن کسب رضایت مشتریان خود، مناسب ترین نرخ را برای انواع اینورترهای تکفاز مشخص کرده و در کنار آن با مشاوره فنی و ارسال فوری توانسته است رضایت اغلب مشتریان و مخاطبان خود را به دست آورد.

مزایای اینورتر تک فاز
اینورتر یا درایو به جهت برنامه هوشمندی که دارد قابلیت تشخیص اندازه بار وارد شده به الکتروموتور را دارند و لذا مطابق با همان اندازه به موتور جریان مورد نیاز را ارائه می کنند.

تنظیم کننده دور و کنترل سرعت الکتروموتور
برنامه ریزی تغییر جهت دور، بسته به شرایط معین بدون نیاز به المان کنتاکتور و جلوگیری نمودن از ضربات قطع و وصل موتور که خود این موضوع نقش موثری در طول عمر موتور خواهد داشت.
ON و OFF نمودن الکتروموتور بدون اینکه برق اصلی توسط مدارات فرمان قطع یا وصل گردد.
قطع کامل ضربه های مکانیکی حاصل از راه اندازی الکتروموتور
جلوگیری از اضافه ولتاژ و اعمال آن به الکتروموتور
نتیجه منتج شده از چهار مزیت فوق این است که المان های مکانیکی شامل کوپلینگ ها ،تسمه و زنجیر ،گیربکس ها و غیره به جهت کاهش چشمگیر ضربات مکانیکی توسط اینورتر تک فاز افزایش طول عمر مفید خواهند داشت. همچنین چنانچه اضافه ولتاژ و بار در موتور حادث گردد، بلافاصله اینورتر موتور را قطع خواهد نمود و همزمان پیغامی مبنی بر اضافه بار یا اضافه ولتاژ را منعکس خواهد کرد. جلوگیری از اثرات منتج از چپگرد و راست گرد شدن و خاموش و روشن شدن مداوم که قطعا منجر به گرم شدن و دست آخر سوختن الکتروموتور می‌انجامد.

محصولات پیشنهادی: اینورتر LS
اثرات نبود اینورتر در راه اندازی موتور
به طور معمول در نبود اینورتر قدرت و توان الکتروموتور را بیشتر از اندازه کاربرد مورد نظر انتخاب می کنند که این امر خود باعث افزایش مصرف جریان کشیده شده از شبکه می گردد، اما زمانی که اینورتر در مدار راه انداز موتور قرار می‌گیرد به طور کاملاً هوشمند جریان مصرفی را در زمان‌های نیاز افزایش و کاهش می دهد ،که این امر به صورت کاملاً محسوس هزینه برق و انرژی مصرفی را کاهش می دهد. در بعضی از کاربرد ها و مصارف مشاهده شده است که در زمان راه اندازی موتور جریانی بسیار بالا که گاهی اوقات در حدود شش برابر جریان نامی است از شبکه درخواست می شود که می تواند به شدت باعث ایجاد لطمه و خسارت به شبکه برق‌رسانی و نیز افت ولتاژ آنی و آسیب به دستگاه ها گردد. اما به شرط استفاده از اینورتر، جریان مصرفی در لحظه راه اندازی نهایتاً در بیشترین حالت به اندازه دو دهم برابر بیشتر از جریان نامی موتور خواهد بود. به طور مثال در سیستمی که موتور بدون اینورتر راه‌اندازی شده است، چنانچه جریان نامی موتور ۱۲ آمپر باشد در لحظه راه اندازی ،جریان حدود ۷۲ آمپر بوده و در عین حال به شرط وجود اینورتر، جریان در بیشترین حالت حدود 14.4 آمپر خواهد بود. در اینورتر تک فاز به سه فاز این قابلیت وجود دارد تا بتوان الکتروموتور سه فاز ۳۸۰ ولت را با برق تک فاز ۲۲۰ ولت راه اندازی نمود، یعنی با امتیاز برق خانگی به راحتی می توان الکتروموتور سه فاز را راه اندازی کرد.

اینورتر تکفاز

در اینورتر تک فاز به سه فاز این قابلیت وجود دارد تا بتوان الکتروموتور سه فاز را با برق تک فاز ۲۲۰ ولت راه اندازی نمود، یعنی با امتیاز برق خانگی به راحتی می توان الکتروموتور سه فاز را راه اندازی کرد. در پایان می‌توان خاطر نشان کرد، فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی، به لطف نمایندگی و عاملیت فروش بسیاری از برندهای معروف کالای اتوماسیون، توانسته برترین و بهترین مارک‌های اینورتر تکفاز را برای مشتریان محترم فراهم آورد. گارانتی و خدمات پس از فروش، ارسال سریع، قیمت مناسب در کنار فراهم آوردن تنوع برند از ویژگی‌های خرید اینورتر تکفاز از مجموعه کالا صنعتی است. برای دریافت کاتالوگ، دیتاشیت و لیست قیمت اینورترهای تکفاز با کارشناسان ما در تماس باشید.

برندهای سازنده اینورتر تکفاز
برندهای سازنده اینورتر تکفاز را بر اساس کیفیت و کشور سازنده می‌توان به شرح زیر دسته بندی کرد:

برندهای با کیفیت بالا و معروف:

ABB (سوئیس)
Schneider Electric (فرانسه)Siemens (آلمان)
Mitsubishi Electric (ژاپن)
Danfoss (دانمارک)
Rockwell Automation (ایالات متحده آمریکا)
Lenze (آلمان)
Hitachi (ژاپن)
WEG (برزیل)
Pentax Industries (ایتالیا)
برندهای با کیفیت متوسط و محبوب:

Delta Electronics (تایوان)
Teco (تایوان)
Fuji Electric (ژاپن)
Invt (چین)
5Yaskawa Electric (ژاپن)
kinco (چین)
Hyundai (کره جنوبی)
iMaster (کره جنوبی)
Teta (چین)
LS Industrial Systems (کره جنوبی)
Chint (چین)
برندهای ایرانی:

سانترنو
استنسون
سنا برق توان (SBT)
زیما
کارا درایو

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2600/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-vfd/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AA%DA%A9-%D9%81%D8%A7%D8%B2

یکی از اینورترهای پرمصرف در صنعت اینورترهای تک فاز می‌باشد که در دو دسته کلی اینورتر تک فاز به تک فاز و اینورتر تک فاز به سه فاز طراحی و تولید می‌شوند. در ادامه به مهم ترین نکات در مورد اینورتر تک فاز اشاره می‌کنیم.

ولتاژ ورودی و خروجی اینورتر تک فاز، ولتاژ و برق ورودی در انواع اینورتر تک فاز، 220 ولت تکفاز و خروجی آن سه فاز است. برق شهری با ولتاژ معمولی منبع تغذیه اینورتر تک فاز است؛ به همین علت اینورتر خانگی هم نامیده میشود.

اینورتر کنترل دور موتور تک فاز، وظیفه اصلی این اینورتر کنترل دور الکتروموتور است که سرعت و میزان چرخش الکتروموتور را طی فرمول فرکانس متغیر و ولتاژ متغیر کنترل می نماید. همچنین در حین راه اندازی موتور نیز به نرم تر روشن شدن و استارت خوردن آن کمک می کند. همچنین موتورهای سه فاز برای اجرای قدرتمند تر و کارآمدتر به برق سه فاز نیاز دارند. اینورتر کنترل دور، بایستی متناسب با نیاز الکتروموتور خریداری شود، بخاطر داشته باشید که اینورتر تک فاز برای الکتروموتورهای تک فاز و الکتروموتورهای سه فاز مناسب است. اینورترهای تک فاز در بازه وسیعی از توان ها طراحی و تولید می‌شوند، به همین علت می توانند پاسخگوی نیاز انواع الکتروموتورها باشند. از این رو در کاربری های خانگی و صنعتی استفاده می‌شوند.

اینورتر تکفاز

خرید اینورتر تک فاز (راهنمای انتخاب و خرید)
در انتخاب و خرید اینورتر تکفاز به سه فاز اگر پارامتر های مهم را در نظر نگیرید، انتخاب درستی برای پاسخ به نیازهایتان نخواهید داشت. 2 فاکتور مهم در خرید اینورتر تک فاز که باید به آن توجه کنید عبارتند از:

نوع بار و دستگاه متصل به اینورتر تکفاز: دستگاه متصل به اینورتر همان بار اینورتر است. نوع بار اینورتر طیف وسیعی از پمپ ها تا موتور ها و فن ها را شامل میشود. هر بار نیازها و ویژگی های مختلفی دارند و بایستی در انتخاب و خرید اینوتر تکفاز مورد توجه قرار بگیرند.
شرایط محیطی اینورتر تکفاز: دمای محیط، رطوبت و آلودگی از مهم ترین شرایط محیط هستند که در انتخاب و خرید اینورتر تکفاز تاثیر گذار هستند. ویژگی ها و شرایط محیطی که میخواهید اینورتر تکفاز را در آن نصب کنید را کامل بررسی و تحلیل کنید و در هنگام خرید اینورتر تکفاز به آن توجه ویژه ای داشته باشید.
بررسی کاتالوگ اینورتر تکفاز: قبل از خرید، بهتر است اطلاعات کاتالوگ و یا دفترچه منوال برندها، مدل‌ها و ویژگی‌های مختلف اینورتر را جمع آوری کنید. این اطلاعات می‌توانند شامل قدرت، ولتاژ و جریان ورودی و خروجی، نوع کنترل، قابلیت‌های پیشرفته و مصرف انرژی باشند.
مقایسه قیمت‌ها: قیمت‌ها بین فروشندگان و تولیدکنندگان مختلف ممکن است متفاوت باشد. قبل از خرید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که ارزانترین گزینه همیشه بهترین گزینه نیست و باید برند و کیفیت را نیز در نظر بگیرید.
مشاوره و پشتیبانی: قبل از خرید، با فروشندگان و تولیدکنندگان تماس بگیرید و از آن‌ها مشاوره بگیرید. آن‌ها می‌توانند به شما در انتخاب مناسب‌ترین محصول بر اساس نیازها و بودجه کمک کنند. همچنین، اطمینان حاصل کنید که پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.
بررسی گارانتی و شرایط بازگشت: قبل از خرید، از فروشنده یا تولید کننده در مورد شرایط گارانتی و بازگشت کالا استعلام بگیرید. اطمینان حاصل کنید که در صورت بروز مشکلات یا نیاز به تعمیر، شما از خدمات پشتیبانی و گارانتی بهره‌مند خواهید شد.
کاربرد اینورتر تک فاز به سه فاز
سیم بندی اینورتر تکفاز

از درایو تک فاز به سه فاز تنها و تنها جهت راه اندازی و کنترل سرعت الکتروموتورهای سه فاز استفاده می گردد. از آنجایی که موقعیت و استقرار بعضی از الکتروموتورها ممکن است به نحوی باشد که دارای برق سه فاز نباشند (همانند موتورهای سه فاز در مصارف خانگی) از اینرو کمپانی های سازنده اینورتر، جهت این نوع مصارف، اینورتر تک فاز به سه فاز را ارائه نموده اند. اینورتر تکفاز به سه فاز از لحاظ ساختاری مشابه به سه فاز است، با این تفاوت که یک طبقه مبدل CONVERTER اضافه دارد. اینورتر تک فاز به سه فاز تنها در محدوده قدرتهای 0.37 کیلووات الی 4 کیلووات موجود است.

محصولات پیشنهادی:خرید اینورتر آسانسور
راه اندازی الکتروموتور سه فاز با اینورتر تکفاز
الکتروموتور القایی به دو قالب اصلی دسته بندی می شوند، موتورهای تک فاز و انواع سه فاز. موتور سه فاز برای راه اندازی نیاز به برق سه فاز دارد، حال اگر برق سه فاز در محل وجود نداشته باشد، چه باید کرد؟ اینورترها از لحاظ نوع برق مصرفی به دو گونه اینورتر تکفاز به سه فاز و اینورتر سه فاز به سه فاز تقسیم می گردند، ولی به هر حال تمامی اینورترها دارای خروجی سه فازهستند و مختص راه اندازی الکتروموتور سه فاز است. عموماً از اینورتر تک فاز به سه فاز برای کنترل سرعت و حرکت الکتروموتور سه فاز تا 5 اسب بخار استفاده می گردد، با این تفاوت که تغذیه برق ورودی اینورتر تکفاز به سه فاز ۲۲۰ ولت تکفاز می باشد. باید توجه داشت که نمیتوان از این اینورتر برای راه اندازی الکتروموتور تک فاز استفاده کرد مگر در شرایط خیلی خاص و برای کارهای سبک آن هم با برنامه نویسی خاصی که روی اینورتر انجام می شود. به عنوان مثال، اینوت نمونه ای از اینورتر تکفاز دارد که با تغییراتی میتوان برای تجهیز تک فاز هم استفاده کرد.

راه اندازی الکتروموتور سه فاز با اینورتر تکفاز

بخاطر داشته باشید که

یکی از اشکالات اینورتر تک فاز این است که در صورت راه‌اندازی برای ورودی تک فاز، تنها تا 5 اسب بخار قدرت دارند، که برنامه‌هایی را که می‌توان در آنها استفاده کرد محدود می‌کند. مشکل دیگر اینورتر تک فاز است که اگر اشتراک برق شما به سه فاز تغییر کند، این VFD ها قادر به عملکرد در یک سیستم سه فاز نیستند. اگر چه هزینه تعویض کل سیستم به برق سه فاز باعث می شود که این اتفاق اغلب رخ ندهد.

قیمت اینورتر تک فاز
قیمت اینورتر تک فاز، یکی از عوامل مهم در انتخاب اینورتر است. اینورتر های تکفاز قیمت بسیار مناسب تری نسبت به اینورترهای سه فاز دارند. به همین دلیل در توان های پایین، اینورتر تکفاز انتخاب بهتری است. اما تعیین قیمت اینورتر تکفاز تحت تاثیر عوامل مختلفی است که 4 مورد از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت درایو اینورتر تکفاز به شرح زیر است:

توان خروجی: اینورتر تکفازی که خروجی بیشتری داشته باشد به تناسب قیمت بالاتری هم دارد. هر چقدر توان خروجی مبدل تکفاز بیشتر باشد بهره وری و کارایی اینورتر هم بهتر و بیشتر میشود.
کیفیت متریال و قطعات استفاده شده: یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت اینورتر تکفاز کیفیت متریال و قطعات استفاده شده در ساخت اینورتر تکفاز است. هرچقدر کیفیت متریال و قطعات بالاتر باشد، طول عمر و عملکرد اینورتر بهتر و قیمت اینورتر تک فاز بیشتر خواهد بود.
برند اینورتر تکفاز:در ویژگی های یکسان برند بیشترین تاثیر را در قیمت دارد. برندهای محبوب و مشهور تولید کننده اینورتر، قیمت محصولات بالاتری دارند. برند های اروپایی از جمله برندهای گران در زمینه تولید اینورتر هستند.
نوع کاربری اینورتر تک فاز: نوع کاربری و شرایط محیطی اینورتر در کاهش یا افزایش قیمت اینورتر تکفاز تاثیر گذار هستند. معمولا اینورتر ها در دو دسته کلی سنگین کار و سبک کار طراحی و تولید میشوند، اینورترهای سنگین کار قیمت بالاتری دارند و در صنعت بیشتر به کار می روند.
با توجه به متغیر بودن قیمت‌ها، بهتر است اینورتر مورد نظر را بررسی کنید سپس با تولید کنندگان یا فروشندگان مستقیم تماس بگیرید تا قیمت‌های دقیق تر را بدست آورید. فروشگاه کالاصنعتی با در اولویت قرار دادن کسب رضایت مشتریان خود، مناسب ترین نرخ را برای انواع اینورترهای تکفاز مشخص کرده و در کنار آن با مشاوره فنی و ارسال فوری توانسته است رضایت اغلب مشتریان و مخاطبان خود را به دست آورد.

مزایای اینورتر تک فاز
اینورتر یا درایو به جهت برنامه هوشمندی که دارد قابلیت تشخیص اندازه بار وارد شده به الکتروموتور را دارند و لذا مطابق با همان اندازه به موتور جریان مورد نیاز را ارائه می کنند.

تنظیم کننده دور و کنترل سرعت الکتروموتور
برنامه ریزی تغییر جهت دور، بسته به شرایط معین بدون نیاز به المان کنتاکتور و جلوگیری نمودن از ضربات قطع و وصل موتور که خود این موضوع نقش موثری در طول عمر موتور خواهد داشت.
ON و OFF نمودن الکتروموتور بدون اینکه برق اصلی توسط مدارات فرمان قطع یا وصل گردد.
قطع کامل ضربه های مکانیکی حاصل از راه اندازی الکتروموتور
جلوگیری از اضافه ولتاژ و اعمال آن به الکتروموتور
نتیجه منتج شده از چهار مزیت فوق این است که المان های مکانیکی شامل کوپلینگ ها ،تسمه و زنجیر ،گیربکس ها و غیره به جهت کاهش چشمگیر ضربات مکانیکی توسط اینورتر تک فاز افزایش طول عمر مفید خواهند داشت. همچنین چنانچه اضافه ولتاژ و بار در موتور حادث گردد، بلافاصله اینورتر موتور را قطع خواهد نمود و همزمان پیغامی مبنی بر اضافه بار یا اضافه ولتاژ را منعکس خواهد کرد. جلوگیری از اثرات منتج از چپگرد و راست گرد شدن و خاموش و روشن شدن مداوم که قطعا منجر به گرم شدن و دست آخر سوختن الکتروموتور می‌انجامد.

محصولات پیشنهادی: اینورتر LS
اثرات نبود اینورتر در راه اندازی موتور
به طور معمول در نبود اینورتر قدرت و توان الکتروموتور را بیشتر از اندازه کاربرد مورد نظر انتخاب می کنند که این امر خود باعث افزایش مصرف جریان کشیده شده از شبکه می گردد، اما زمانی که اینورتر در مدار راه انداز موتور قرار می‌گیرد به طور کاملاً هوشمند جریان مصرفی را در زمان‌های نیاز افزایش و کاهش می دهد ،که این امر به صورت کاملاً محسوس هزینه برق و انرژی مصرفی را کاهش می دهد. در بعضی از کاربرد ها و مصارف مشاهده شده است که در زمان راه اندازی موتور جریانی بسیار بالا که گاهی اوقات در حدود شش برابر جریان نامی است از شبکه درخواست می شود که می تواند به شدت باعث ایجاد لطمه و خسارت به شبکه برق‌رسانی و نیز افت ولتاژ آنی و آسیب به دستگاه ها گردد. اما به شرط استفاده از اینورتر، جریان مصرفی در لحظه راه اندازی نهایتاً در بیشترین حالت به اندازه دو دهم برابر بیشتر از جریان نامی موتور خواهد بود. به طور مثال در سیستمی که موتور بدون اینورتر راه‌اندازی شده است، چنانچه جریان نامی موتور ۱۲ آمپر باشد در لحظه راه اندازی ،جریان حدود ۷۲ آمپر بوده و در عین حال به شرط وجود اینورتر، جریان در بیشترین حالت حدود 14.4 آمپر خواهد بود. در اینورتر تک فاز به سه فاز این قابلیت وجود دارد تا بتوان الکتروموتور سه فاز ۳۸۰ ولت را با برق تک فاز ۲۲۰ ولت راه اندازی نمود، یعنی با امتیاز برق خانگی به راحتی می توان الکتروموتور سه فاز را راه اندازی کرد.

اینورتر تکفاز

در اینورتر تک فاز به سه فاز این قابلیت وجود دارد تا بتوان الکتروموتور سه فاز را با برق تک فاز ۲۲۰ ولت راه اندازی نمود، یعنی با امتیاز برق خانگی به راحتی می توان الکتروموتور سه فاز را راه اندازی کرد. در پایان می‌توان خاطر نشان کرد، فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی، به لطف نمایندگی و عاملیت فروش بسیاری از برندهای معروف کالای اتوماسیون، توانسته برترین و بهترین مارک‌های اینورتر تکفاز را برای مشتریان محترم فراهم آورد. گارانتی و خدمات پس از فروش، ارسال سریع، قیمت مناسب در کنار فراهم آوردن تنوع برند از ویژگی‌های خرید اینورتر تکفاز از مجموعه کالا صنعتی است. برای دریافت کاتالوگ، دیتاشیت و لیست قیمت اینورترهای تکفاز با کارشناسان ما در تماس باشید.

برندهای سازنده اینورتر تکفاز
برندهای سازنده اینورتر تکفاز را بر اساس کیفیت و کشور سازنده می‌توان به شرح زیر دسته بندی کرد:

برندهای با کیفیت بالا و معروف:

ABB (سوئیس)
Schneider Electric (فرانسه)Siemens (آلمان)
Mitsubishi Electric (ژاپن)
Danfoss (دانمارک)
Rockwell Automation (ایالات متحده آمریکا)
Lenze (آلمان)
Hitachi (ژاپن)
WEG (برزیل)
Pentax Industries (ایتالیا)
برندهای با کیفیت متوسط و محبوب:

Delta Electronics (تایوان)
Teco (تایوان)
Fuji Electric (ژاپن)
Invt (چین)
5Yaskawa Electric (ژاپن)
kinco (چین)
Hyundai (کره جنوبی)
iMaster (کره جنوبی)
Teta (چین)
LS Industrial Systems (کره جنوبی)
Chint (چین)
برندهای ایرانی:

سانترنو
استنسون
سنا برق توان (SBT)
زیما
کارا درایو

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2600/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-vfd/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AA%DA%A9-%D9%81%D8%A7%D8%B2

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 219
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 67
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 279
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 348
  • بازدید ماه : 3261
  • بازدید سال : 9044
  • بازدید کلی : 9319
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی